torsdag 3 januari 2013

Hej 2013!


Du kom så snabbt att jag inte hann att längta.
Den känsla av nystart och möjligheter som alltid brukar finnas där vid tolvslaget fanns inte i år.
Långsamt börjar dock längtan efter förnyelse väckas i mig...
Det finns så mycket jag längtar efter och vill i mitt liv, kanske kan du, 2013 ge mig möjligheter att leva mitt liv som jag vill.

Jag vill att bloggen ska få en större plats i mitt liv, jag vill prioritera bloggandet eftersom det faktiskt ger mig så mycket och hjälper mig att både dokumentera och att reflektera över livet

Jag vill Yoga. Jag vet att jag mår bra av det och jag skulle så gärna vilja att yogan var ett naturligt inslag i mitt liv, en stadig grund att stå på. Jag längtar efter yoga men eftersom jag har varit så trött har jag inte alls prioriterat det.

Jag vill läsa mera. På sistone har jag mest lyssnat på böcker och även om jag älskar att det går att göra så längtar jag efter stillheten i att sitta i soffan med en kopp te, tända ljus och  en bok.

Jag vill börja sticka igen. Jag saknar att arbeta med garn. Eftersom jag har ganska dåligt om pengar så har mitt garnförråd tagit slut men jag måste nog investera i några härliga nystan snarast.

Jag vill börja springa. Jag drömmer om att bli en löpare men det är tufft att börja och just nu är det så halt ute. Men jag tror verkligen att jag skulle må bra av det.

Jag vill måla. Min ambition att måla lite varje dag föll innan jag ens börjat men jag vill...

Jag vill bli mer ordningsam men det kan vara en omöjlig uppgift

Jag vill äta riktig mat som inte har en massa onaturligt i sig

Jag vill hitta ett ledord för 2013 men än så länge har jag inte kommit på något.

Jag vill, jag vill, jag vill...
...så himla mycket. Problemet är ju bara att något måste ju bort för att andra saker ska få plats. Vad är jag villig att offra? Min facebooktid? Tiden jag spenderar på pinterest? mina tvserier jag följer? Mina tupplurar på soffan ibland?...

Jag hoppas att 2013 kommer att vara året då jag till största delen lever mitt liv så som jag vill leva det!
KRAM

1 kommentar:

Fru Bävers virkvrå sa...

Känner igen känslan att vilja så mycket men det får inte bli betungande, det ska ju vara kul! God fortsättning på dig!!